Job 2 van 2


Report this listing

Solliciteren



(Praktijk)lector voor de bachelor Toegepaste Psychologie


Functie

Met ervaring en expertise in één of meerdere van deze domeinen breiden we het huidige team van (praktijk)lectoren uit:

Voor de leerlijn ‘psychodiagnostiek’ heb je expertise in:

  • brede theoretische basis van de voornaamste psychologische kaders en modellen zoals ontwikkelings-, persoonlijkheids-, gezondheids-, sociale psychologie
  • professionele ervaring met psychodiagnostiek
  • onderzoeksvaardigheden
  • beschrijvende en inductieve statistiek
  • digitaal innovatieve tools in psychosociale werkveld

Voor de leerlijn ‘verandering faciliteren’ heb je expertise in:

  • informeren en psycho-educatie
  • soorten gespreksvoering

Voor de leerlijn ‘praktijkleren’ heb je:

  • praktijkervaring in organisaties, overheidsdiensten of privépraktijk binnen klinisch werkveld
  • praktijkervaring in organisaties, overheidsdiensten of privépraktijk binnen onderwijs
  • praktijkervaring in organisaties, overheidsdiensten of privépraktijk binnen forensisch werkveld
  • praktijkervaring in organisaties, overheidsdiensten of privépraktijk binnen arbeid & organisatie
  • expertise in het domein ‘preventie’
  • expertise in het domein ‘herstelgericht werken’

Voor de leerlijn ‘professioneel handelen’ heb je expertise in:

  • stimuleren van persoonlijke en professionele groei
  • deontologie en juridische kaders in functie van het beroep van psychologisch consulent
  • toegankelijkheid van en diversiteit in welzijn en gezondheid
  • ethiek in functie van het beroep van psychologisch consulent

Je combineert uit onderstaande deelfuncties :

  • Je bouwt mee aan een opleidingsonderdee l uit het eerste en/of tweede jaar. Je geeft les, evalueert en kadert je les in het opleidingsprogramma. Je begeleidt studenten in hun persoonlijke en professionele groei. Je bent bereid les te geven in kleine én grote klasgroepen (tot 400 studenten).
    • Meer info over de vakken van het eerste jaar vind je terug in de ECTS fiches?
    • Meer info over de vakken van het tweede jaar vind je hier terug.
  • Bij voorkeur geef je les in een leerlijn (zie schema in bovenstaande link).
  • Je doceert altijd ófwel het vak Psychologie in praktijk ófwel het vak Professionele ontwikkeling.
  • Je ontwikkelt een vak of module uit de derde schijf. Je bouwt mee aan een logisch en doordacht curriculum.
    • Je hebt expertise rond onderwijsontwikkeling.
    • Je hebt vanuit je ervaring en expertise inhoudelijk voldoende te bieden rond de thema’s die aan bod komen in één of meerdere vakken van het tweede jaar.
  • Je wil je expertise op termijn verdiepen via praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek en dienstverlening (zoals vormingen) gericht op het versterken en innoveren van het brede werkveld . Je bent breed inzetbaar in verschillende projecten wanneer ze zich aandienen.
  • Je coacht en begeleidt studenten tijdens hun stage.

Je werkt samen met collega’s van het opleidingsteam en rapporteert aan het opleidingshoofd. Als lid van het team neem je ook taken op in het kader van opleidingsondersteuning: vergaderingen, examentoezichten, evaluatiemomenten (commissielid), adviesgesprekken met studenten,…

Jouw profiel

  • Je hebt een bachelor- of master diploma en je beschikt over de vereiste vakinhoudelijke expertise en ontwikkelt die continu verder in functie van de opdracht. Je houdt je kennis over het profiel van psychologisch consulent en de evoluties in de maatschappij en de diverse sectoren waar psychologisch consulenten werkzaam zijn, up to date.
  • Je bent een rolmodel naar studenten op vlak van reflecteren, fouten mogen maken, taalvaardigheden. Je vindt (h)echtheid belangrijk.
  • Je bent vaardig in het coachen van groepen studenten.
  • Je inspireert en enthousiasmeert studenten vanuit je eigen praktijkervaring.
  • Je zet didactische expertise in om de leeromgeving vorm te geven zodat de doelstellingen, de inhoud en de evaluatie op elkaar afgestemd zijn, rekening houdende met de didactische principes.
  • Je toont flexibiliteit : je kan omgaan met onvoorziene omstandigheden. Tegelijkertijd is jouw aanwezigheid als een gids van rust en kalmte in het team.
  • Je bent realistisch en stressbestendig : meebouwen aan een nieuwe opleiding is bijzonder boeiend, maar vraagt ook veel. De tijd voor deze uitdaging zal sowieso beperkt zijn. Je kan tevreden zijn met ‘goed is goed genoeg’ . Je houdt een gezonde balans tussen idealisme en realisme.
  • Je bent digitaal geletterd : Je leidt essentiële informatie uit verschillende digitale bronnen en media af door die kritisch te beoordelen op hun bruikbaarheid en betrouwbaarheid. Je zet softwaretoepassingen doelgericht en passend in, ook bij evaluaties.
  • Je zet in op wereldburgerschap door te bouwen aan lokale en internationale netwerken en die te benutten waar nodig.
  • Je bent betrokken bij bestaande overkoepelende organen, raden of werkgroepen in de psychosociale sector.
  • Vertrouwdheid met het hoger onderwijs en beschikken over een lerarenopleiding is een pluspunt
  • Je bent bereid om les te geven tussen 8u30 en 18u30.

Wij worden extra warm van kandidaten die vanuit hun culturele achtergrond, genderbeleving of persoonlijke situatie het perspectief van een minderheidsgroep kunnen binnenbrengen in de opleiding en ons team.

  • Opleidingsinstrumenten, testen, opleidingsprogramma’s, -modules, -plannen, … ontwerpen en bijsturen
  • Studenten, professoren, ... informeren over onderwijs- en onderzoeksactiviteiten
  • Pedagogische, professionele, technische, ... informatie en reglementeringen opvolgen en actualiseren
  • Jury's voor examens, scripties, aanwerving, ... voorzitten of eraan deelnemen
  • Lessen, werkcolleges of practica leiden en kennis of technieken aan studenten aanleren
  • Onderzoekswerk superviseren, uitvoeren en resultaten voorstellen
  • Onderzoekswerk van studenten begeleiden (thesis, scriptie, ...)
  • Kennis van studenten evalueren en taken, examens, tentamens verbeteren
  • Studenten en docenten adviseren en technische steun geven bij hun oriëntatie, hun zoektocht naar een stageplaats of een project
  • Lessen, werkcolleges of practica uitwerken en voorbereiden (beschrijving, inhoud, doelstellingen, pedagogische methode, bibliografie, ...)

Aanbod

  • Een marktconform loon en een interessant statuut. Want wij waarderen jouw inspanningen!
  • Jouw salarisschaal ligt als (professionele) bachelor op barema 316 (praktijklector). Als master ligt dit op barema 502 (= lector).
  • Opdrachtgroottes variëren tussen 50% en 100%. We geven de voorkeur aan kandidaten die een groter tewerkstellingsvolume kunnen werken.
  • Statuut: contractueel bediende
  • Contract van 01/09/2024 tem 31/08/2025. We kijken samen uit naar een langdurige samenwerking.
  • Daarnaast bieden we jou:
    • Een jobinhoud afgestemd op jouw talenten. Zo word jij de beste versie van jezelf.
    • Werken in de bruisende stad Gent. Dat is elke dag gratis inspiratie.
    • Een team supertoffe collega’s. Daardoor kom je thuis.
    • Een volledige terugbetaling van jouw woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en een fietsvergoeding (0,21 euro/km). Dat is onze bijdrage aan een beter leefmilieu.
    • Een hospitalisatieverzekering bij Ethias aan een voor jou voordeliger tarief. Omdat we er ook op die mindere dagen voor jou willen zijn.
    • Thuiswerkmogelijkheden met ter beschikkingstelling van een laptop. Omdat focus maar ook jouw werk-privé balans belangrijk is.

Solliciteren

Liesbeth Clarisse
/
liesbeth.clarisse@arteveldehs.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht